massage-forkaelelse

Det her greb giver god effekt mens du sparer dine kræfter. Det giver også afveksling, og det er rart for modtageren at mærke afveksling i måden at blive masseret på.

 

Du kan bruge "Et lækkert vrid" når du har masseret et stykke tid, og musklerne føles varme, og måske en anelse mere smidige end i begyndelsen.

 

  1. Stå eller sid bag modtageren.
  2. Læg din hånd ovenpå skulderåget. Har du brugt olie i massagen, læg et viskestykke mellem skulderen og hånden.
  3. Placer tomlens rod ved siden af halsen. Både tommelfingren og de andre fingre peget fremad. Således får du fat i det ofte ømme stykke muskel ovenpå skulderen.
  4. Grib om musklen med fingrene, og vrid langsomt. Det må gerne føles fast, men eftergiveligt. Læg mærke til, om modtageren synes det er rart, og juster grebet derefter.

 

Resultat: Behagelig varme spreder sig, og musklen, du masserer, bliver dejlig blød.

 

Vil du lære flere massagegreb, så det bliver en leg at give en massage? Se udvalget af massagekurser her.

Slip for ondt i skuldrene:

Download (for 0 kr.) guide 'Skuldre bløde som smør. 8 øvelser i 8 minutter'. Super enkel måde at slippe for skulder-nakke spændinger, samt forebygge hovedpine, smerter og hold.

Samtidig får du mit nyhedsbrev - og kun mit nyhedsbrev, jeg giver ikke din mail til nogen.
Du kan godt glæde dig til tips og tilbud til mere velvære i hverdagen. Du kan afmelde dig en hver tid.

Something went wrong. Please check your entries and try again.
massage-saara-gedved

Jeg hjælper dig, som døjer med spændinger, ondt i kroppen og har brug for at stresse af.

Saara Talonpoika Lippmann.